Sukan Bola Sepak AUG: Malaysia Kalah Kepada Laos

Assalamualaikum, VIENTIANE, 11 Dis - Pasukan bola sepak Malaysia kalah kepada pasukan tuan rumah Laos 0-3 pada perlawanan pertama peringkat kumpulan temasya Sukan Universiti Asean (AUG) yang berlangsung di Stadium Kompleks Sukan Nasional di sini pada Selasa.

Dengan kemenangan itu, Laos berjaya menempah tiket ke separuh akhir sementara Malaysia akan menentang Singapura Khamis ini untuk turut menempah tiket ke separuh akhir.

Laos yang menurunkan pemain berpengalaman dilihat lebih banyak menguasai permainan.

Gol-golnya dijaringkan oleh Sitthideth Khanthavong pada minit ke-41, gol kedua oleh Khouta Sivongthong pada minit ke-83 sementara gol ketiga menerusi sepakan penalti Lembo Saysana pada masa tambahan.

Jurulatih Malaysia, Azman Eusoff tidak menyangka pasukannya kalah.

"Memang ada kelemahan di posisi pertahanan dan tengah. Saya lihat corak permainan Laos memberi masalah kepada pemain kita untuk menembusi pertahan mereka.

"Dengan kekalahan ini, ia memberi tamparan hebat buat pasukan saya dan mereka perlu berkerja keras menentang Singapura kelak," katanya. - Bernama

0 comments:

Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Backlinks Free Autom Backlink Generator Free Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma Free Auto Backlinks