MCFC 2-3 MUFC . Ferdinand Cedera Dilontar Syiling

Assalamualaikum, admin pun terkejut tengok Rio bila matanya mengalirkan air mata darah . Haha . Tapi baguslah MUFC menang , wakakakaka , admin penyokong MU , jgn risau , x tegar pun . :D peace

Manchester United, Rio Ferdinand telah ditinggalkan dengan luka di mata kiri selepas dibaling duit syiling semasa perlawanan pasukannya di Manchester City . Ferdinand menerima potongan di atas mata kirinya selepas syiling itu tiba-tiba dibaling dari arah mana semasa dia meraikan gol kemenangan Robin van Persie .

FA berkata ia telah membuka siasatan kejadian itu, manakala Manchester City mengutuk dan meminta maaf kepada pemain .

Ferdinand memberitahu melalui akaun twitter beliau , dia telah dipukul olehdibaling dgn duit syiling 2P . Dia tweet : "Sesiapa saja yang melemparkan duit syiling itu, x percaya ia adalah 2P tembaga ... ia sepatutnya syiling £ 1 !"

Ferdinand sedang mengambil objek dari padang

Ferdinand dgn mukanya berdarah selepas kejadian itu , mengambil objek yang beliau kemudian menunjukkan kepada pengadil Martin Atkinson ketika dia meninggalkan padang .

Walaupun beliau cuba untuk pulih , seorang peminat Manchester City berlari ke arah dia , tetapi telah dihentikan oleh penjaga gol Manchester City , Joe Hart sebelum dia boleh berhadapan dgn Rio .

Joe Hart menghalang lelaki itu daripada berhadapan dgn Rio . Tevez pula menghalang Rio dari melepaskan amarahnya .
Dalam tweet lain , merujuk kepada Hart yg melangkah masuk ke dalam pergaduhan itu , Ferdinand menambah : "Respect kepada Joe Hart yg melindungi seorang yg bodoh ... bertenang ! !

"Lelaki itu kemudiannya dibawa keluar oleh pegawai-pegawai polis .

Jurucakap Persatuan Bola Sepak (FA) berkata dia akan berhubung dengan Greater Manchester Police dan menunggu laporan daripada penasihat kawalan orang ramai dan pengadil perlawanan .

Beliau menambah: "Ia adalah mengecewakan apabila selepas permainan yang hebat dan iklan untuk Liga Perdana Inggeris bahawa kita membincangkan isu ini .

"Kami akan bekerjasama dengan kelab dan pihak berkuasa untuk mengenal pasti mereka yang bertanggungjawab dan menyokong sekatan terkuat tersedia termasuk pengharaman kehidupan .

'Kenal pasti yang bersalah'

"Kami mengutuk sebarang tindakan sedemikian dan ia x boleh diterima bahawa mana-mana pemain terdedah kepada kecederaan dengan cara ini . Untuk menyaksikan Rio Ferdinand meninggalkan padang dengan potongan di atas matanya untuk menerima rawatan adalah mengerikan.

"Bola sepak di negara ini telah mencapai kemajuan besar sejak beberapa dekad kebelakangan ini . Walau bagaimanapun, kita mesti mengekalkan keselamatan dan kawalan di stadium kami dan untuk melakukan ini , kita perlu mengasingkan dan mengenal pasti mana-mana individu yang melakukan kesalahan dengan hukuman yang kuat .

"Seorang jurucakap bagi Manchester City berkata rakaman CCTV kejadian tersebut di Stadium Etihad sedang dikaji .

Pengurus United , Sir Alex Ferguson berkata ia adalah "malang" bahawa objek itu telah dilontarkan kepada Rio

Beliau menyambung : "Kami memohon maaf kepada Rio . Kami mengutuk tindakan individu berkenaan . Kami akan menyokong polis dengan apa-apa penyiasatan dan diharapkan mengenal pasti orang itu secepat mungkin .

"Kelab menambah: "Semua tingkah laku peminat pada perlawanan hari ini akan disokong sepenuhnya oleh kelab , melalui penyediaan rakaman CCTV dan keterangan saksi .

"Berikutan kajian ini , dan apa-apa tindakan polis yang dikaitkan , kelab ini juga akan melaksanakan polisi tatatertibnya sendiri untuk mana-mana peminat yang didapati bersalah .

"Greater Manchester Police (GMP) berkata tiada tangkapan telah dibuat berhubung kejadian itu .

Pengurus United, Sir Alex Ferguson berkata ia adalah "malang" bahawa objek itu telah dilontarkan kepada Rio .

Beliau berkata: "Itu tidak seharusnya berlaku . Perkara yang sama berlaku di Chelsea ...

"Kita boleh melakukannya tanpa itu , selepas permainan yang besar antara kedua-dua pihak .

"Dalam kejadian yang tidak berkaitan , polis menahan seorang lelaki yang disyaki melakukan kesalahan ketenteraman awam perkauman teruk semasa permainan . Lelaki itu telah ditangkap selepas pegawai melaporkan mendengar chant[nyanyian/sorakan penyokong] berbaur perkauman daripada penyokong .

0 comments:

Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Backlinks Free Autom Backlink Generator Free Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma Free Auto Backlinks