Match Report: Chelsea 0-1 Corinthians

Assalamualaikum, ni admin bagi korang match report pd perlawanan final sebentar td .


Summary
Tujuh bulan selepas memenangi Liga Juara-Juara, harapan Chelsea yang dinobatkan sebagai juara dunia lebur di Yokohama kerana terpaksa turut kepada kekalahan 1-0 terhadap Corinthians.

Header pd minit ke-69 Paolo Guerrero terbukti kekuatan Corinthians, dan manakala Fernando Torres menghasilkan gol tetapi dibatalkan kerana ofsaid, dan ia adalah Brazil yang akan terbang pulang dengan trofi.

Gary Cahill, yang dibuang padang pada minit terakhir bagi suatu insiden pada garisan tengah, manakala Victor Moses adalah sangat-sangat malang sejurus sebelum separuh masa apabila Cassio menukar usaha cemerlang Moses dan menggangu sepakan beliau.

Tandukan Guerrero dari jarak dekat dengan 21 minit berbaki untuk bermain selepas rembatan Danilo telah terpesong ke arah Cahill, sebelum menyaksikan pertahanan Blues itu dikenakan kad merah.

Masih ada masa untuk Torres semasa golnya dibatalkan kerana ofsaid dan tandukan Juan Mata terkena palang, tetapi damage nya telahpun nampak.

Berita Pasukan
Pengurus Rafael Benitez membuat tiga perubahan kepada pasukan yang menewaskan Monterrey 3-1 dalam separuh akhir pada Khamis.

Frank Lampard membuat permulaan pertama beliau sejak Oktober dan menjadi kapten, dengan John Mikel Obi membukakan jalan. David Luiz, yang bermain di bahagian tengah menentang pasukan Mexico, berpindah kembali ke pertahanan tengah, dengan Branislav Ivanovic kembali ke kanan belakang dan Cesar Azpilicueta diletakkan ke bangku simpanan. Perubahan tunggal dalam serangan menyaksikan Moses menggantikan Oscar.

Separuh pertama
Berbeza dengan separuh akhir, tiada kerusi ganti di dalam stadium untuk barang pameran, dengan Brazil yang disokong oleh ribuan penyokong sendiri, dan peminat yang telah membuat perjalanan dari UK dirangsang kerana populariti kita dengan penduduk tempatan.

Baca Lagi: Chelsea FC Official Website
Penat Mengalih Bahasa: KillerKips :P

Ini menjadikan Manchester United satu-satunya kelab Liga Inggeris yg memenangi FIFA Club World Cup.

0 comments:

Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Backlinks Free Autom Backlink Generator Free Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma Free Auto Backlinks