Optimize Title Entry Anda untuk SEO yg lebih baik

Assalamualaikum, kali ni admin nk ajar korang mengoptimalkan tajuk entry korang untuk SEO [Search Engine Optimization] yg lebih BAIK.

Sebab kebanyakan template blogger yg x mesra SEO kerana Blogger template telah direka lama dahulu dan belum dikemaskini, mungkin sejak 2007, sejak itu algoritma SEO Google telah banyak berubah dan sebagai blogger tegar korang xkan nak ketinggalan jauh kan, untuk terus bersaing dengan blogger2 lain, Blogger template yg mesra SEO sangat2 penting so artikel ini akan tolong korang untuk meninggalkan pesaing korang jauh ke belakang.

Kalau korang guna template dari Blogger so korang perlu membuat sedikit perubahan di atasnya untuk memenuhi keperluan korang dan juga untuk memenuhi keperluan enjin carian. Biasanya enjin carian x memberi tumpuan kepada markup yang penting tetapi ia adalah satu perkara yang baik untuk menukar ia untuk sesuatu yg mesra pengguna. Blogger template seperti 'Mudah', 'Perjalanan dan lain-lain mempunyai tag h1 sebagai tajuk Blog itu, perkara biasa la kan. Tetapi tajuk Entry x okay, ia adalah dalam tag h3, kerana banyak sebab blog korang mungkin tidak ditunjukkan dalam hasil carian dan ini salah satu sebabnye.

Korang x akan hadapi walau sikit kesulitan dengan tema WordPress, kerana mereka baru diterbitkan dan dikaji oleh pakar-pakar tetapi template dalam Blogger telah dibuat oleh seorang pakar tetapi tidak baru dilancarkan. Sama seperti enjin carian mengesan link utama kerana markup.


 --------------------------------------------------------------

Cukup la pasal effect dia, jom kita bercakap tentang bagaimana untuk buat perubahan di atas. Arahan yg senang ni akan ajar korang cara paling mudah untuk menjadikan title entry korang ke h2 dari h3.

1. Login ke Dashboard Blogger korang

2. Pergi ke tab Template n klik kat Edit HTML, klik proceed.

3. Tick 'Expand Widget Template'

4. Gunakan CTRL + F dan cari line ni
    <h3 class='post-title entry-title' itemprop='name'>

5. Apa yg korang perlu tukar ialah
<h3> to <h2>, </h3> to </h2>, tukar nombor je tau. Yg lain jgn usik.



6. Korang akan jumpa tag ni 2kali. Satu untuk desktop version, satu untuk mobile version.

Yeah tu dia ! Ia bukan je naikkan tahap carian dan kecantikan blog korang dalam enjin carian malahan blog yg user friendly ! Ini bukanlah peluang besar atau tambahan untuk SEO yg lebih baik, x akan ada cara yg mudah atau terus naik mcm roket kat result enjin carian tapi ingat ini adalah cara SEO berfungsi.

Jgn risau kalau blog korang kurang menyerlah dalan result enjin carian, teruskan berposting bukan posing tau, dan ia adalah aspek terbaik untuk meningkat naik. Blog kami sentiasa percuma untuk dibaca :D

    0 comments:

    Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Backlinks Free Autom Backlink Generator Free Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma Free Auto Backlinks