PANAS: Bayern Munich sahkan Guardiola sebagai Jurulatih

Assalamualaikum, ni berita panas buat semua peminat bolasepak luar negara !


Guardiola telah dikaitkan dengan beberapa jawatan pengurusan bola sepak Eropah paling berprestij , tetapi spekulasi ini telah pun tamat dengan beliau akhirnya membuat keputusan untuk menggantikan jurulatih semasa Bayern , Jupp Heynckes pada musim panas nanti .

Pengurus berusia 41 tahun ini telah bersetuju dengan kontrak sehingga 2016 di kelab yang paling terkenal di Jerman , pemenang gelaran Jerman sebanyak 22 kali dan Piala Eropah empat kali . Heynckes akan bersara pada akhir musim ini ..

Karl-Heinz Rummenigge , eksekutif Bayern , berkata: "Kami gembira kerana telah berjaya mendapatkan Pep Guardiola , yang juga diintai oleh beberapa kelab besar . Kita semua pasti bahawa beliau adalah salah satu daripada jurulatih yang paling berjaya di dunia dan bukan saja Bayern Munich tetapi keseluruhan bola sepak Jerman akan mendapat manfaat daripada apa yang dia bawa .

"Sebagai sebuah kelab dan sebagai kawan Jupp Heynckes , kita harus menunjukkan kesefahaman untuk keputusan ini . Kita perlu menerima dan kita perlu menghormatinya .

"Semasa perbincangan peribadi dengan Jupp Heynckes kami meyakinkan satu sama lain bahawa kita akan melakukan apa-apa yang termampu , dan kini , untuk berjaya di musim 2012/13 di mana kita mahu mendapatkan gelaran Juara Liga ke Munich."

Guardiola meletak jawatan sebagai jurulatih Barca musim panas lalu selepas mengemudi kelab Catalan itu untuk 14 trofi dalam hanya empat musim , dan telah menghabiskan masa yang berselang di New York pada sabatikal .

Manchester City dan Chelsea adalah antara kelab yang kuat dikaitkan dengan Guardiola , dan pada hari Rabu , dalam mesej video untuk sambutan ulang tahun ke-150 FA , katanya kepada England: "Saya berharap pada masa depan , saya dapat melatih di sana"

City dipercayai akan menjadi pesaing yang kuat untuk mendapatkan tandatangan beliau , jika mereka merasakan keperluan kepada syarikat bahagian dengan Roberto Mancini , mereka telah pun melantik bekas rakan-rakannya dari Barcelona , Ferran Soriano dan Begiristain Txiki di Stadium Etihad.

Tetapi Bayern telah berjaya mengalahkan kuasa besar dengan meyakinkan Guardiola untuk berpindah ke Bundesliga pada musim panas , memberi Catalan peluang untuk menikmati kejayaan besar beliau di Nou Camp .

Diangkat dari pasukan B Barcelona pada musim panas tahun 2008 , Guardiola memenangi treble dalam musim pertamanya sebagai jurulatih Barca dan memenangi 6 pertandingan yang tidak disangka pada tahun 2009 secara sendirian saja .

Gelaran Juara Liga Juara-juara kali kedua telah diperolehi pada tahun 2011 apabila Manchester United telah dibantai di Wembley , dengan prestasi yang menakjubkan di Barcelona telah mengesahkan status Guardiola sebagai salah satu jurulatih kelab terhebat sepanjang zaman .

Pengerusi Bayern , Uli Hoeness berkata: "Kami amat berterima kasih kepada Jupp Heynckes atas kejayaan beliau membimbing Munich , dan kami sangat gembira jika pasukan ini akan mengadakan majlis perpisahan yang gilang-gemilang buat beliau .

"Pengganti yang terbaik untuk Jupp Heynckes hanya Pep Guardiola , beliau adalah seorang yang sangat berkaliber ."

Dialih Bahasa oleh: KillerKips (penat tau -_-)

0 comments:

Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Malaysia Backlinks Free Auto Backlinks Free Autom Backlink Generator Free Backlinks Kedai Backlink,Backlink Percuma Free Auto Backlinks